Бърз и бесен? Не бе, брокер е!
Честита ви нова наредба 24!
Толко интересни неща има в нея, че не се стърпявам да мълча. Още се чудя к’во да правя с поръчките за нова гражданска отговорност докато има валидна друга. Той и гаранционния фонд нищо не прави, та аз ли?! Най- ме кефи обаче чл. 44.
Копирам:
“Чл. 44. Застрахователен посредник, който е получил плащане на премия или на разсрочена вноска по задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите, гранична застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите и "Злополука" на пътниците в средствата за обществен превоз, е длъжен да я отчете в същия ден, както и да преведе получените средства в полза на застрахователя в срок до пет работни дни след получаване на плащането.”
Как сработват нещата при сключване на гражданска отговорност?
Обзалагам се, че който е предложил този текст не е издал нито една полица. Иначе щеше да знае, че като каже клиента „Плащам в брой“ му издавам квитанция. Електронна, директно от системата на застрахователя. В този момент удостоверявам, че съм получила плащане на премия.
Новият член 44 ме задължава да спра работа и да изтичам до офис на застрахователя да я отчета. Благодаря, че ми спестяват ходенето до банка (нали трябва да внеса получените пари, щото не всички застрахователи приемат плащания в брой) с допускането на отсрочка за движението на парите от 5 дни.
Работим с всички компании. Нашият офис е горе долу в центъра. Имаме следните разстояние за взимане в рамките на работния ден
- До Лев Инс- 9км.
- До Олимпик- 6,8км
- До ДаллБогг- 5,9км.
- До Евроинс -5,7км.
- До Булинс- 5,2км
- В 3км. диапазон влизат Булстрад, Армеец, ДЗИ, Уника, Виктория и ХДИ.
- Под 1км са Алианц, Дженерали, ОЗК и Групама.
Успяваш онлайн, само ако дадеш всичко на куп. Колкото повече информация, толкова по- мил е търговеца за юзъра и толкова по труден юзъра- за манипулация. Просто казано колкото повече компании поддържам, толкова по шарени са продажбите. Няма ден в който да сме паднали под 3 различни застрахователя. Обикновено избраните компании са почти колкото и поръчките.
Какъв избор имам, за да съм в синхрон с наредбата?
Освен да тичам, мога да определя часови пояси за продажба на отделни застрахователи. Например от 1 до 2- Булстрад, от 2 до 3- Армеец и т.н. Изпуснеш ли си часа, чакаш утре. Тези дето са ми по- далече, ще ги пусна сутрин, по- близките следобед. След 4.30 няма да работя, щото няма да има време да се тича за отчет. Събота също. А навикналите да ми звънят привечер приятели, ще ги пращам на… извинете- в Пловдив.
И от какъв зор?
Електронна ли е гражданската отговорност и плащането на вноски по нея? Ами да, вече повече от две години.
Разбира ли застрахователя, че съм направила полица на някой? В реално време, та и не само той, а и Гаранционния фонд и Пътна полиция, ако си ползва таблетите.
То зор няма, ама поне смисъл?
Каква допълнителна стойност ще даде отчета на физическата полица в същия ден? Някаква! Застрахователят знае всичко за застраховката в момента на издаване. Няма какво да разбере допълнително от това, че държи бланката.
То смисъл няма, поне работа залудо?
Щото сега ще се наложи да анексираме договорите и да се обикалят всички застрахователи за подписи. Да се крием от надзора, щото е невъзможно да се спази за 100% от брокерските полици. Но пък КФН може винаги да върже бюджета от глоби при всяка проверка.
Ако не стана батгърл, нямам място! Това е резултатът от чл. 44.
Ясно е, че има голяма полза за потребителя. Няма да му обяснявам вече какво и защо купува- нека си разбира сам. Няма да му продавам на едно място всички- нека си обикаля. Пък като няма офис на точния застраховател в неговия град, да ходи на… извинете- в Пловдив!