И сам може, ама с двама е по- весело
Значи гражданската отговорност е като забавленията. И сам може, но с повече е по- весело.
Току що запознах КАТ с новия ми Ситроен. Неизбежните изводи от срещата:
- Бизнесът на платения паркинг доста се е стеснил. Държавната машина работи бързо- едни час стига.
- Отстъпката за МВР на Broko-то вече я даваме с по- голямо удоволствие. Престоят в КАТ дори е приятен. Любезни са и се усмихват.
И историята…
КАТ и ГФ не си говорят вреално време
До сега винаги съм се отнасяла прекалено критично към всичко което ме дразни на моя пазар. И нежеланието на КАТ да си шерне базата със застрахователите ми е един от големите трънове.
Аз причина това да не се случи не виждам. Основателна за това така и не чух до сега. На глупостите как често им се ъпдейтвала базата, та не можели да дадат актуалната версия, не вярвам. А днес го и видях- софта им работи бързичко.
Къде е проблемът да пуснат един сървиз към ГФ!? Нито е толкова скъпо, нито опасно. Технологиите са еволюирали толкова, че всяко ниво на сигурност може да се обезпечи. Пък и ние от другата страна (застрахователи и брокери) сме сертифицирани администратори на лични данни. Няма да посмеем да се гъбаркаме с наличната информация, щото тия от другата комисия (за данните) това и чакат за да преизпълнях бюджета от глоби.
Явно единственото което липсва е желание. Не това е важно обаче в случая.
Един лист стига
За да ме легитимират като нов собственик ми искат полица по гражданска (разбира се надлежно съм си я прехвърлила в ония 7 дни). Ръчно вписват номера и застрахователя.
Е що няма уеб сървиз за това!? Нали станахме електронни преди почти година!? Скоро ще празнуваме РД на ЕИСО-нещото (да се свети името му!).
Съмнявам се това да е пречка за ГФ. Че те безплатен публичен интерфейс с ъпдейт в реално време му пуснаха, та за КАТ ли ще се стискат. Пък и един сървиз към КАТ не е повече от това към който е да е отделен застраховател. Или пък КАТ се опъват, щото обичат да им е трудно или ангажиментът да дебнат за незастраховани им идва в повече. А колко работно време ще спестят и колко грешки ще избегнат.
Голямото недоволство от пускането на ЕИСО-нещото беше точно със съображението, че полицата лесно се фалшифицирала. Факт е, че единственото потвърждение за валидността на полицата е да я има в регистъра. Нищо друго! Какъвто и „оригинал” да принтирам на лист, колкото и зелени лепенки да налепя- застраховка няма, ако ГФ не знае.
Защо КАТ повярва само на листа, който им дадох, а не чекна официалния регистър!? Сигурно по навик.
... и докога така!?
Нямам представа как точно си обменят данните КАТ и ГФ, но явно нещата се сработват толкова добре, при тоя нисък обхват на гражданската. Като липсва личната отговорност на собственика да спазва буквата на закона, е повече от ясно, че нещата трябва да се вкарат в правия път по друг начин. И що не става!?
Административната процедура ми изглежда рентабилна. Глобата за липса на ГО е поне 400лв. Е все ще стигнат тия пари да се пратят няколко информативни писма и да се обслужат опашките от глобените.
Презумпцията, ама аз като не я карам, как ще ми дойдат в двора да ме глобяват, също не ми издържа. КАТ отговаря за регистрацията на превозни средства, не само докато търкалят гуми по пътищата. Това стига. Задължението за застраховане е за всяко регистрирано МПС, не само за тия в движение. Само на това основание могат да си глобяват колкото си искат. Стига да искат…
Това като всичко друго. Ще почнем да го мислим като ни размахат пръст от ЕС.