Основно навигационно меню

Broko лого Brokoза застраховките!

Пак газим лука по гражданска отговорност

Да си призная, имам лична „заслуга” за глобата на една компания точно за този проблем. Не съм положила усилия, просто ми дойдоха на крака. И отказах да нося отговорност за решенията на застрахователя как да си предлага гражданската отговорност?.

Сега имам същия проблем. С една компания ми е хроничен и затова не им предлагам разсроченото плащане въобще. Другата въведе чудото в петък.

Считам, че клиентите ми са прецакани!

Коментирах го по телефона. Ще пратя и мейлче с молба за коментар. Защото точно на пролет лука не се гази.

Къде точно е проблема?

Вноските при разсрочено плащане на премията по гражданска отговорност са пропорционални на срока за който се отнасят

Това означава, че ако премията се плаща на 4, срокът на полицата също се дели точно на 4. От там става ясно кога са падежите (точните дати за плащане на вноските) Плащането на поредната вноска е точно на първия ден в който полицата става неплатена.

Това са ни указали от КФН, щото Кодексът този път не е ясно изчерпателен и позволява да се интерпретира.

С промяната на тарифата си от оня ден един застраховател промени тези указания, като заложи падежът на последната вноска да е 15 дни преди „вярната” дата.

Какво става в този случай?

Клиентът получава стикер боцнат до вярната дата. Не мога да го пусна иначе, защото неправомерно ще му орежа срока за който плаща.

Изтеглянето на падежа напред, дава право на застрахователя да почне да брои ония 15 дни изчаквателен период за които полицата остава валидна, дори и да не е платена на падеж. На вярната дата, обаче клиентът вместо да бъде предупреден, полица му се прекратява. Като тука няма противоречие с нормата, защото е допустимо по условията на чл. 202.

Клиентът въпреки, че е поставен в кофти позиция няма какво да прави понеже не знае за Заповед № 230 от 02.12.2010 г. на КФН.

А аз трябва да си преправя софта за ми праща подсещанията на точното време.

И на кого е нужен този шмекерлък?!

Това е може би най важния от всички въпроси. Защото разликата е малка. И да съм честна нямам никаква представа къде се крие основанието.

Едва ли някакво съображение са резервите. Защото тази компания е конкурентна при разсроченото плащане на премията. Да крепиш пренос- премийния два или три периода за да го освободиш 15 дни по- рано не ми изглежда мотивиращо основание.

По- сериозният ефект обаче е маркетинговия. Тествах го днеска. Обяснявам тази особеност на клиента и първата реакция беше, е що не избрах ДЗИ?! В почти всички случаи разликата до следващото най- добро предложение е неповече от няколко лева. А ако търговския канал си направи труда да бъде коректен към клиента и да предостави в аванс достатъчната информация, на кого ще му бъде нужно да се заиграва излишно с измислени падежи?!

Броко коментари