Основно навигационно меню

Broko лого Brokoза застраховките!

Тъгата на тарикатлъка онлайн

Да продължавам ли да се ядосвам!? Проверявам онлайн числата пак и много разлика не виждам. А уж надзорът размахал пръст... Е че КФН в нета не рови ли!? Аз други имам впечатления имам. Как хванаха промото на оня инс по гражданската преди година за два три часа само!? На бас, че не е по телефона….

Е вече не е 138, от с 4 отгоре е като от трън та на глог. Но по- важното е друго. Не съм спряла да повтарям колко далече от правилата е това. И все пак проверявам за днес официалната тарифа от страницата на КФН. Ами няма! Няма отстъпки за пробег, няма и бонус при поръчка онлайн!? Е как става тогава!?

И по важното

Що за мене не може?

Онлайн е по- рентабилно да се продава, отколкото с физически офис. Просто един офис стига да се покрие цял свят, не само България. Какво ми пречи тогава да си върна двата реда на офертата- един от застрахователя и друг с малко от мене!? Ясно е. Щото не ми стиска. Все пак ме кефи шарената хартия с личен автограф. И не само. Въпросът е принципен. Един пазар работи добре, когато

  • 1. има правила и
  • 2. те се спазват.

Всъщност това което по- ме интересува е: Къде отиде мотивацията?

На този дето съблюдава правилата

Видяхме го миналата година. Ред се установява бързо, а забележките респектират за дълго щото правят бизнеса доста по- нерентабилен. Защо амбицията изчезна изведнъж!? Беше почнало да ми харесва в правия път. А и въпреки изначалната съпротивата, с времето и недоволните разбраха че е за добре.

Пък и някакси стимулиращо си е, че света около тебе тръгва по по- верен път. Правила се актуализират, заприличваме на белия свят и разграничаваме застраховането от амбулантната търговия. Има и какво да се коментира, налагаше се да се мисли, можеше да си играем на прогнози. Далеч по интересно от това тук шмекерия, там шмекерия, тия не си дописали общите условия, ония дават 5%, трети са твърдо на -20.

Уви, имам само ненадеждни хипотези…

На този дето съблюдава свои си правила

От тази гледна точна, нещата са по ясни. Поне в началото. Трябва си пазарен дял. Гражданската отговорност лесно минава на плюс при по- голям портфейл. Само защото тогава сметката излиза вярна, а вероятността да попаднеш много в страни от предположението за тарифа става управляема. Единствената пречка това да се получи обаче е, че пазара е тесен за имитатори. Първото място е вече заето.

Контра примерите на опита са не един или два. Не веднъж застраховател е решавал, че ще поддържа собствена мрежа за дистрибуция. И няма един успешен пример от тези авантюри. Причината е чистата икономия от мащаба. Дори и онлайн. Една проверка на офертите на целия пазар- 5 минути. На алтернативата- по няколко минути на всеки фирмен сайт. Средно 5 докато се ориентираш от кой бутон се влиза, докато попълниш формичката, докато преглътнеш бъговете… и после спомените при кой какво беше числото.

И не е само това.

Все пак и аз имам мотивация

Това което аз правя добре онлайн е да разпространявам информация. Без пари. Достигам по широка аудитория от тази на платените публикации през (дори и по активни) сайтове. Защото без сантимент говоря за всички. Мога да си позволя сравнение и не манипулирам детайлите. И най- важното не ми пука за кого ще става дума и за кого ще продавам, защото важното за мен е юзъра на броко да си върши работа. За да се върне.

А потребителят на застрахователни услуги онлайн е грамотен- чете, споделя, рови се… но предпочита всичко на един екран. А там и да пропусна някой сред 10-12 други няма да направи впечатление. А новините раждат коментари и верните асоциации в бранда. Като например за каско е добре при тия, щото виж как е при другите…

Аз съм и от другата страна. Защото въпреки инкасото, моите пари седят в джоба на клиента. Цел ми е да го държа доволен, а задължение да гледам като него. Няма да подмина подлимита при тоталка, нито пък несправедливото обезщетение или забавения оглед, щото АДто пред малките букви ми дава с процент в повече.

Е като някой ми сложи лейбъл непотребна за един продукт, какво ще ме мотивира да не си поглеждам етикета и за другия!? А пазара не е само гражданска отговорност. Няма и да бъде. Чудеса от храброст да направи някой инс за къщите например, сме като в оня виц … ама то лошото чувство остана.

И ще спра да се ядосвам. Като другите.

Броко коментари