Основно навигационно меню

Broko лого Brokoза застраховките!

Търся си кола

Подразбирам аз, че не трябвало да се занимавам с пазарна политика, щото на брокерска страница място имало само за потребителска информация. Ами добре. То фактите около ритейла не са по малко приятни за четене.

Та! Сипвам до горе на Шел-а и Ситроена не пали. Репатрак, сервиз, пали. Нейната … искала такси. Ще

Търся друга кола

Дефинирам се. Четири врати, бензин (щото не ме кефи да ми хърка нафтата, а газта не ми влиза в представата за безопасност) и приличен багажник (щото пренасяме къщата. Винаги! ) Дет се вика поне 4,60м желязо с двигател ме устройват. Възрастта я виждам между 5 и 7-8г. все пак съм застраховател и ми е трудничко да преглътна овехтяването при по крехката възраст. Пък и трябва и да се плати за да се вземе. Действаме.

Една тройка седи на оказиона на Мазда. Не изглежда зле, ама собственика се крие от дилъра. Няма опция за оглед. Свалят я докато питам.

Тогава - Интерлииз. Печелят доверие. Колите са с история, не крият факти, показват, вдигат си телефона. Но… на паркинга я няма мойта. Ситроена пак не пали. Репакрак, сервиз и нова бензинова помпа. Върви ми като по вода по Цариградско. Два дена в опит да преглътна 1.4то на Пасата. Не става. Не искам да бутам по Наум. И … минавам на търсачка.

Седанесто Легаси ми ляга на сърцето почти веднага. Черна отвън, бежова кожа отвътре и скорости на самолет. Лепи се за асфалта като я натиснеш по Цариградско, а боксера звъни в ушите. Е не си е ползвала гаранцията на официалния, но поне има история. И нищо, че няма как да стигна до паркинга на блока без да и сваля бронята, пак е идеална! Беше. За ден. Докато видя Митака. Трансмисията е заминала. Готин тип! Толкова ми хареса, че до четирите врати в търсачката сложих и Зубару на багажника (детето учи немски, затова), модел Нирвана (як двигател с „пощенска кутия“ на капака и перспектива за поне 500000км). И се зарових в меката на авто търговията.

На Горубляне всичко е на 130 000 км. Ток! Бабите германки коли за БГ вече не карат, щото всичко „железно“ е внос от Швейцария. Какви технически прегледи имали там само!!! Минала ли е, нема начин да не е здрава. Смятам просто. Тия 20 000лв тука са 5-7000 франка там. Превоз, мито, регистрация и нещо за търговеца. Имам интернет. Ще ходя да си я взема от там. И като се поразрови човек, му става ясно, че за желаната възраст и мойте пари, коли без забележка в обявите там – няма. Я двигателя шуми, я трансмисията е тръгнала, я последното ПТП и е затворило вратата към застраховането завинаги.

Новата Корола е на промоция. Шоколадова, вратите и хрупкат като солети. Бюджета и е тесен, ама с ниското оборудване ще я набутам. Може пък да не е толкова лошо. Имам въпроси, не ми вдигат телефона. И да се обади някой не е тоя, който може да върши работа. Един загубен следобед и още не знам колко точно беше тая кафявата?!

Събота. Абе що на Фокуса му е толкова високо волана?! Няма да вися на него. Ейййй новите волво-та били много икономични. Новото може да е другия път. Но едното дето влиза в бюджета сега е с две врати. Няма как да изсипвам детето на Борис.

Тия от люлинското Порше ми допадат. И за нова от там ми е рано, но отношението респектира. Оказионът няма алтернатива. Das welt auto! Проверена история, технически преглед и липсващото на всякъде другаде – ГАРАНЦИЯ. Е малка е, но я има. Втори опит за А4. За хартия става, А4 с колела … друса по Цариградско.

Пак Горубляне. Всичко е удобно. Застраховат, регистрират та чак и резервни части по цени на едно за „своите“ клиенти предлагат. И като казах застраховане, що никой не ми поговори по чл. 325 от Кодекса. Ама като се правят нещата от „нашия човек“, кво да им се съмнявам. Все пак ако дистанционния надзор се поразходи от Метро на изток, може да вържат бюджета за месеци напред.

Няма да е автокъща значи. Минавам на частни лица. Ле лее колко са много. Крият данъци явно (предполагам само щото до покупка не стигам) или е кука за наивници. След швейцарките са тези от Америка, въпреки курса на долара. Толерантността на американските застрахователи към тоталките явно е доста по- ниска от нашата, щото схемата е следната. Взима се потрошена кола от там, кара се до Латвия (по- евтини са контейнерите до там), пооправя се някакси за да се регистрира и да се движи, и идва тука. Като нова, с високо ниво на оборудване (щото в Америка ги предпочитат такива) и достоверна история от типа: „колата е на мой приятел, който живее в щатите. Докара си я за него, но …“ или „сестра ми не можа да свикне с автоматичните скорости“ …

Разпознават се лесно:

  • Рамата, ако я дадат, ако не- се снима
  • ГО-то, ако вече има. Продава ли се на месец след запознаването и с ГФ, на 90% е такава.
  • Липсва за сервизна история (Нищо, че може да се провери онлайн. Ама се плаща)

Все пак е градация. Преди години от Америка идваха или крадени или лизингови. И колко място за глоби има там. Елантра с временна регистрация и годишно ГО. Една дупка по малко на стикера и май са го взели от друга кола…

Твърдо ми е ясно вече пак, че няма да е Зубару. Оказионите на официалния представител пак нямат нещо като за мене. Тъга … и сладолед.

И до хладилника Клио с голям куфар на тавана. Новичко, ГРАНД. Може и да не е толкова малко от вътре, особено в това незабравимо синьо. А и е на промоция за наличности. Драма. Петък вечер е. Вече не работят.

В понеделник, тоя път преди Горубляне. Абе повече си е Клио, отколкото Гранд. Аз, детето и заека не влизаме отзад. И предната седалката ми подпира колената. Е не съм дебела… Каптура не е зле. Какви цветове... Даже и отзад може да се седи. Колелото отгоре е мостра. Няма да ми го дадат с колата. Ама 0,9?! Това парче сирене ли е или двигател?! Няма да бутам по Наум.

Обратно на търсачката. Елантра- сиво лилава, частно лице. Такова е. Горе долу запазена, с история и щети. Два пъти предно стъкло, броня и багажник. Нищо де, може да са по декларация. „Опитомена“ ми върви по Цариградско. Част от тия 130 коня са извън обора. И шумничка. Някой си е забравил ръцете върху уплътненията. С каско в Булинс. Уф! Това да и е. Модификацията не се знае и проверявам при официалния. Неква женка да им губи време с технически въпроси. Заблуждавам се! „Модификацията е търговски трик“, не ниво на оборудване. Пък и това са лични данни! Не можело да се споделят! Значи е базовата, най много с +. Няма да стане за тия пари. Ооооо! Булинс ми връщат оценка с 50% по висока от тази на която са я застраховали. За толкова се вижда на мобиле. Ям доматите с колците. Няма да е Хюндай значи.

Абе много Инсигнии продават. … твърде много. Детето кола с гръмотевичка не иска. Няма да ги гледам. Оставям един Авенсис за утре. Обикновеничка си е, ама има място и за заека. Каското е в Алианц. Ще се преглътна до втора вноска. Стискам палци конете да са в обора и да става моя.

Броко коментари