Основно навигационно меню

Broko лого Brokoза застраховките!

Защо автоасистансът на Алианц не стигна до асистенция? (лично впечатление)

Аз съм Надя Минкова и семейната ни кола е застрахована по полица 17-300/332/5000927. Ще си слагам номерата на полиците винаги, когато нещо не ми сработи както очаквам. Всъщност много е хубаво да си генерирам личните потребителски впечатления, защото ако ще препоръчам един продукт, най- малкото трябва да съм сигурна, че той работи както е обещано по общи условия. Та!

Имам си автоасистанс. В Алианц.

По общи условия (раздел I т. 1) ми обещават съдействие и обезщетяване на разходите в няколко ситуации, включително и повреда на превозното средство. За разлика от други стандартизирани клаузи обаче, тук Алианц не уточняват каква точно трябва да е тя за да задейства полицата и затова приемам в покритието ми влизат всякакви видове повреди. Бих ги разделила на две, ако аз ги пишех, но… не съм. Така че техническа или механична, все е повреда. Малко по- късно в раздел II, т. 6.6. разширяват ангажимента си до осигуряване на техническа помощ и транспортиране на МПС-то до най- близкия сервиз.

Покритието по този продукт е структурирано в три клаузи. Едно и две се занимават с териториалния обхват, а три изрично ми подчертава подкрепа за техническа помощ при смяна увредена гума.

Почвам да се питам дали увреждането на гума не е проста механична повреда на МПС-то?! Щото никъде не са ми уточнили, че под МПС трябва да се разбира цялото, а не части от него. Гумата е неизбежна част от автомобила нали?! Пък и не се сещам за ситуация в която да се случи повреда на цяло МПС.

В раздел V т. 32.4 ме предупреждават, че разходите няма да бъдат покрити при липсваща или неизправна резервна гума, крик, ключ, спрей за аварийно залепване на гуми и други подобни. Няма да питам що всички едновременно, включително с другите подобни, като дори и закона за движение по пътищата не ми го налага!

Пукам гума и се сещам за моя застраховател

Гумата е на джанта и колкото и да не съм автоексперт, за да изчезне необходимия, да поддържа теглото на колата, въздух трябва да има дупка (семпличко „разкъсване“ според закона за движение по пътищата), което автоматично ми спира правото да се движа по пътната мрежа. И веднага се сещам за моя застраховател: 0800 13 014. Търпеливо си изчаквам числото за асистанс. Такова няма. Пробвам това за щети. Оказва се вярното.

Съвсем потребителски обяснявам, че имам спукана гума и питам ще дойде ли някой да ми закара колата до най- близката гумаджийница. Жената-съпорт пита за броя спукани гуми и след като чува числото едно ми обяснява, че няма да получа съдействие, защото това не е покрито по полицата. Все пак предлага, ако искам да заведа щета. Отказвам, щото предпочитам да си изчета общите условия на място и да се обадя пак, ако срещна противоречие на нейния коментар с обещаното. И докато си чета, жената-съпорт ми звъни обратно. Пита коя клауза съм избрала, всъщност.

Чудя се, ако не се бях заканила да чета условията и да споря, щеше ли да звънне обратно?!

Нямам никаква представа коя ми е точно клаузата, защото и трите автозастраховки получих заедно с колата от стария собственик. Личният ми избор нямаше да е такъв. Предлагам да провери по номера на колата. Оказва се клауза 2. Ок си е пак. Питам защо след като и при нея има обещание за техническо съдействие при повреда и няма и дума в изключенията за гуми, няма да дойде очакваният асистанс да я смени. С резервната разбира се, знам, че имам поне нея и крик, без „другите подобни“. Честно казано въобще не ме интересува какво има в клауза 3, ако и описанието на 2 ми върши работа.

Пак ми предлагат да заведа щета, ако искам. Отказвам и обещавам публично да им благодаря!

Автоасистансът на Алианц ми беше сред фаворитите в класа си. Беше.

Спрямо другите компании имам най- много продадени полици автоасистанс точно в Алианц. И казвам беше, защото:

Застраховката е обещание, което трябва да се спазва. И когато ми обещават техническо съдействие при повреда, и не са написали и дума, че спукана гума не е повреда, а по дефиниция на нормативната уредба е, няма на къде да се отмятат точно когато ги помоля да си спазят обещаното! Ако някоя ситуация попада в обхвата на изрично изброен като покрит риск и няма уточнение на конкретна случка в която покритието да не е валидно (изключен риск), ангажиментът си стои, колкото и да не му харесва на застрахователя.

Общи условия се пишат трудно и рискът от пропуски в тях си е за застрахователя! И се адаптират във времето с установените пропуски. Няма идеални, но това не е мой риск! Трябва да си го носи застрахователя. Нали той определя правилата. Аз само се съгласявам с предложеното. И като потребител съм в неудобната позиция да гоня правата си в обещаното в жалби или по съдебен път. Всеки знае, че за малки щети разходите по администриране на тези дейности ги обезсмисля.

Асистанс значи оказване на съдействие. Изключвам под техническо, да са имали в предвид по телефона. Все пак полицата е „авто“, не „теле“асистанс. Отказ на второ изречение от съпорт центъра е най- малкото прибързан! Не всички потребители са инати като мен да седнат и да четат на място общите условия. Освен ако в съпорта не са наети само телепати, които преди да спомене човек коя му е колата, вече да знаят, че е трябва да отказват без други пояснения.

Толкова! Не е ок. Не сме в 92-ра. И аз и потребителите като мен сме претенциозни. А пазарът дори и у нас е конкурентен.

Броко коментари