Основно навигационно меню

Broko лого Brokoза застраховките!

Ако сте с гражданска отговорност на вноски към Дженерали, проверете си полицата в Гаранционния фонд!

Без паника! Драма няма! Проблемът (ако се окаже, че има такъв въобще) е формален и няма да ви създаде допълнителни грижи, различни от една проверка!

Наши офлайн колеги сигнализираха за ситуацията и ни е по- лесно да ви помолим за съдействие, пред това да проверим всички полици една по една. Ще го направим, но по- сигурно е, ако е два пъти. И от нас и от вас.

Защо нещо може да не е наред?

Дженерали са последната компания на пазара, която въведе електронни квитанции по гражданска отговорност. Такива през системата на застрахователя могат да се издават от 01.08.2015г.

До тази дата обаче при плащането на поредна вноска сте получили химизирана бланка или принт на електронна такава от система на брокер.

При плащане за което е била издадена химизирана бланка, брокерът трябва да информира застрахователят в рамките на деня. Ако го е направил, то застрахователят трябва да отбележи вноската като получена от брокера. До 5 работни дни сумата по сметката трябва да е отчетена към компанията. След това има технологично време тя да бъде осчетоводена. Не ви е важно колко отнема, защото е въпрос на административна организация на застрахователя.

Ако информацията за получено плащане не е изпратена от брокера или поради някаква друга причина, застрахователят е забавил отразяването на плащането, полицата ви се прекратява автоматично на 15-тия ден от датата на падежа.

Ако имате електронна квитанция, издадена от брокер, преди 01.08.2015, то тя е генерирана извън информационната системата на застрахователя. Една от най- популярните брокерски системи работи така. Дали и кога информацията е предадена на компанията е отговорност на разработчика на системата и … брокера, който я ползва, разбира се.

Проблем с плащането ви на поредна вноска е по- вероятно да има, ако сте плащали след падежа на полицата и по- скоро към края на гратисния период. Т.е. ако времето до неговото изтичане е няколко дни.

Как да проверите има ли някакъв проблем и какво да правите след това?

Като при всичко друго за гражданска отговорност- на страницата на Гаранционния фонд.

Ако имате валидна застраховка- всичко е наред.

Ако няма толкова регистрирани стикери, колкото са платените вноски (първата също се брои) и полицата се вижда валидна

Значи част от информацията около вашето плащане не е пълна. Полицата си е валидна, но стикерът или плащането на вноската около която сте получил нов, не е регистрирано в пълнота и по плавилата. Няма нужда да правите каквото и да е друго. Отговорността за пропуските не е ваша. Нито може да ви създаде някакъв проблем.

Ако полицата ви е прекратена, но сте плащали вноските в допустимите срокове- незабавно потърсете брокера.

Той знае кога какво е издавал и кога е отчел квитанция и превел премията по вашата полица към застрахователя. Ако брокерът си е свършил работата- за това има документ. Ще обясни на застрахователя и ще ви възстановят застраховката в регистъра. Независимо от източника на забавянето в този случай, отговорността не е ваша. Настоявайте да са бързи обаче при отстраняването на проблема, защото Пътна полиция и камерите на пътя проверяват в регистъра на Гаранционния фонд и не гледат нито принтирана хартия, нито лепенки по стъклата. Ще си спестите излишни процедури да удостоверявате, че имате полица.

Силно се надяваме клиентите на Broko да нямат подобен проблем. Не сме го видели до сега, но… спокойствието идва с проверки.

Броко новини