Армеец: Гражданската отговорност остава евтина и през декември. Сертификат N1 минава за данъчните, но не и за каско
Аха да дойде време за промени защото месецът изтича, а с него и срокът на промоционалното предложение от Армеец по гражданска отговорност и добрите новини не закъсняха. Не пипаме нищо освен крайната дата:
Гражданската отговорност остава на -30% и през декември
Дедлайна се мести до 31.12.2013г. Не може да не сте доволни! Цените за гражданска отговорност сега са на нивата от преди две години. 2014г., да не кажем и няколко месеца от 2015г. ще я караме с евтина полица.
Ще припомним кога важи ГО офертата на Армеец?
Валидна е за всички физически лица над 25г. Няма значение как се плаща- еднократно или разсрочено, нито пък дали гражданската отговорност ще бъде сключена със зелена карта или с отстъпка за управление само на територията на страната.
Да не забравите и, че ако ГОто е с отстъпка за страната, вместо доплащане можете да ползвате краткосрочна зелена карта. Срокът е 1месец и може да се ползва неограничен брой пъти. Няма ограничение и ако застраховката е сключена на вноски. Цените на едномесечния сертификат са между 17,34лв и 27,54лв. за леки коли.
Смятайте го така. Ако повече от два пъти зад граница, гражданска отговорност със зелена карта излиза по- евтино. Ако е за по малко- сравнете цената с тази на ГО за България и доплащане за месец.
Факт е, че няма разлика между цената при еднократно и разсрочено плащане, но пък гражданската отговорност на едва вноска дава 10% отстъпка за каско. Плащане на парче, може да свали цената на каското само с 5%.
И като стана дума за каското, няколко промени вече са в сила при Армеец от началото на седмицата. Уточняващи са и не променят драстично цените, които сте свикнали да ползвате до сега.
Товарните автомобили със сертификат N1 по тарифата за леки
За който още не е в течение на модата от последните години, сертифицирането с N1 е приятен начин лекият автомобил да бъде формализиран като товарен. Основанието е регламент на Европейската общност за типовото одобрение. Той дава право на производителят да „декларира”, с издаването на сертификат, че съответното МПС отговаря на определен вид одобрение.
Изискванията за N1 са превозното средство да е предназначено за превоз на товари, да има техническо допустима маса не повече от 3,5т. , а полезният товар да е над 2 пъти по-голям от теглото на допустимия брой пътници.
Ако автомобилът има такъв сертификат от производителя, той се регистрира в Пътна полиция като товарен, има право на данъчен кредит и плаща местни данъци на база товароносимост.
Уточнението в условията за каско в Армеец, свързани с третирането на автомобила са две:
- Всички автомобили сертифицирани като товарни с N1 ползват цените за каско на леките;
- В същата тарифна група попадат и товарните МПС-та с общо тегло до 2,5т. (за сравнение до сега като товарни се тарифираха превозните средства с общо тегло над 2,1т. ).
Промените по каско не променят начина на ценообразуване по гражданска отговорност. Ако в талона пише товарен- ползвате цени като за товарен.
Втората важна промяна е въвеждането на оскъпяване за дясна дирекция.
Десният волан с 50% по- скъп за каско
Евтините коли от Англия отдавна не са евтини за застраховане. Ако сравните цените за гражданска отговорност ще видите, че разликата в дирекцията достига в пъти.
Оскъпяването при каското също не е новост за пазара. Практиката на застрахователите варира от пълна забрана за покритие на авто рискове при Булстрад или разрешителен режим при Уника, до завишения от 50% при Лев Инс или 40%- при ДЗИ или твърда тарифа от 10% при Виктория
С промяната на условията 50% става завишението за каско при дясна дирекция и в Армеец .
Каското може да е по- евтино, ако е със самоучастие
В повечето случай никой не се замисля за каско със самоучастие. Ако се вгледаме обаче, това не е никак лошо предложение. Базовото тарифно число е с до 0,8% по- ниско при каско със самоучастие от 150лв. Изискването за доверен сервиз е при същите условия, но пък минималната премия става по- ниска.
- Изгодно за стари коли
Каското със самоучастие е идеално за стари коли. Така или иначе при тях дребните щети не пречат толкова, че да мотивират претенции. По- важни са големите, а за тях 150лв участие не правят разлика. Така, че ако 306лв за минимална премия при Армеец ви се вижда много, щото колата е стара, знайте че може ида падне ако изберете каско със самоучастие.
- Изгодно за скъпи коли
Каското със самоучастие и идеално за много скъпи коли. Защото разликата в премията е съществена, а евтини щети, както допускате при тях няма.
Как работи каското със самоучасите?
- Ако щетата ще се плаща по сметка- получавате сумата намалена със уговореното самоучастие.
- Ако ще се прави в сервиз- плащате самоучастието на сервиза. Застрахователят покрива разликата до пълната сума на ремонта.
Стойте на линия! Имаме промяна в условията за гражданска отговорност при Булстрад. Няма драми, но става леко по- скъпо при плащане на вноски.