Булинс: Допълнителната аларма се оказа не толкова задължителна. Скъпо каско за Audi и Rover
Само няколко дни след като Булинс направи допълнителната, нефабрична аларма задължителна за каско, се оказа, че задължението следва да се разбира доста либерално.
Кога задължителната нефабрична аларма не е толкова задължителна за каско
В свое пояснение към въведеното ограничение застрахователят поясни, че
- Допълнителната нефабрична аларма, не е задължителна за гаранционни (нови) МПС-та.
Купувалите си наскоро кола знаят, че имобилайзерът е вече единственото защитно устройство с което превозното средство излиза от магазина. Ако искате аларма, например защото застрахователят няма да покрие риска кражба по каско (има не една такива компания), тя трябва да бъде поръчана и монтирана отделно.
- Допълнително защитно устройство, предписано от застрахователя стига
Второто уточнение, около новите правила на Булинс, либерализира изискванията и ако застрахователят вече е дал указание за монтиране на допълнително защитно устройство (имобилайзер или друго). Ако вече сте покрили това изискване, допълнителна аларма не се изисква.
И накрая се оказа, че
- Фабричната аларма се признава
Второто пояснение около новите изисквания на Булинс, е че допълнителната аларма не е задължителна, ако вече МПС-то има монтирана фабричната такава.
Ако трябва да се сме честни, тези уточнения обезсмислят в голяма степен въведени условия от 02.07.2013, но.. създаване на правила по застраховката са си работа на застрахователя. Верният извод за клиента от всички промени и тълкувания е:
Без аларма няма покритие по каско с включен риск кражба.
А в това няма нищо ново.
Не така обаче седят нещата с някои модели на Audi Rover.
Списъкът на осмиците по каско се разширява
8-те процента по каско останаха само за големите SUV-чета на BMW и Toyota миналия вторник. От днес списъка на каско опасните се разширява с A2, Q5 и S5 на Audi и Sport и Evoque на Range Rover.