Основно навигационно меню

Broko лого Brokoза застраховките!

Как става възможно сключването на гражданска отговорност при проблемен стар талон?

Честита нова година. Да се здрави, щастливи и добре застраховани!

Посрещнахме новата година със стар проблем. Трябва да сме извадили късмет с портфейла, защото до драмата стигнахме едва преди Коледа.

Сключването на гражданска отговорност за коли със стар талон не винаги е възможно

Каквото и да ви говорят, проблемът за това е в 99% от случаите механичен. Изключваме глупавите причини, като:

  • Не помните, че сте сменили талона или се пробвате с някой стар;
  • Колата е де или пререгистрирана;
  • Или най- абсурдното въобще няма такава регистрация.

Или пък отстраненият скоро след старта на системата проблем с формата на номера на стария талон и изискването за писане на съпровождащата буква на кирилица.

При регистриране на колите преди 2004г. необходимото количество данни, изискуеми за издаването на свидетелство за регистрация е доста по малко, от това при регистрациите с новите талони. И в зависимост от късмета, който сте извадили с въвеждащия данните тогава, е и сегашната ви успеваемост при опит да се сдобиете с полица.

За верификацията на задължителната полица се изисква определен минимум от данни. И ако услугата на МВР върне по – малко от критичното, сте отрязани от удобството да се сдобиете с полица на момента. В случаите, в които услугата връща по – малко, но над критичното количество, с малко дописване, сте готови.

Изтествахме част от предложените решения. Вариантите:

Съдействие през застрахователя

Процедурната верига е следната. Обясниха ни я по телефона от гаранционния фонд. Получи потвърждение и от част от застрахователите. Други компании директно препратиха клиентите към МВР.

ИТ отделът на застрахователят след като получи копието на талона и оплакването от него, проверява действителна ли е грешката и с конкретния код, ако е извън правомощията на компанията, праща запитването към Гаранционния фонд.. Те от своя страна проверяват повторно съществуването на проблем и го изпращат за съдействие до Пътна полиция.

До сега не сме получили решение по този процедурен план. Първите запитвания са ни от преди Коледа. Подочуваме, че отнема 2-3 седмици, ако въобще.

Съдействие през Пътна полиция

Тази процедурна възможност проверихме чрез клиент и лично на място в КАТ София. Работи. Имате два варианта.

Тъп, но работещ защото ви разбират за какво сте там, без значение на кого попаднете: Сменяте талона

11лв такса средно 3 часа загубено време. Неудобно е и ако текущо нямате полица, защото за издаване на новия ще трябва на я купите набързо. А там изборът не е особено широк. Имате проблем и с cache-а на ГФ (не са пари :) ). Чистят го на 24 часа, така че може да се окаже, че на място не можете да вземете и полица. А без ГО нов талон няма.

Упорит и безплатен: Искате да ви допълнят данните

Софийският КАТ знае за проблема със старите талони и като сте на място без проблем ви вършат работа.

Гишета 40+ (тези за регистрациите. Малката сграда в ляво на тази за книжките и глобите). Носите талона, лична карта (ако сте собственика. може и да не ви я искат) или пълномощно. Не ви трябва колата, не ви подменят талона. От гишето ви пращат до техническото лице на канала (всъщност не сме тествали, ако първо се мине през него как ще сработи. По ефективно е, защото спестява една опашка). Човекът от канала проверя и ви пише липсващите данни на листче (и на талона драскат). Връщате се/отивате на 40+ гишета. От листчето от канала дописват данните, "по ваше искане" в техните регистри.

С малко инат и търпение сте готови за новата полица. Ако са ви тествали за издаване през деня, доскорошните данни са в кеш-а на ГФ и няма да може да се сдобиете с полица. Но за следващия ден сте готови. Оставете зор-а на брокера. Той друга работа няма.

Ако поради някаква причина се опитат да ви вкарат в друга процедура (като подмяна на талона), твърдо откажете и помолете да говорите с някой над отказващ ви съдействие служител. Излишен разход е, а и няма нормативно основание.

Сега се питате, що ви създават тази излишна работа?! Можем да го мотивираме с доста аргументи около правата на потребителите на застрахователна услуга, но! Нововъведенията трябва да се случват. И понякога трябва да им се помогне. Такива са били изискванията към качеството на данните към момента на издаване на свидетелството за регистрация. Сега са различни… Затова.

Това решение сработва в голяма част от проблемните случай. За останалите ще тестваме от понеделник натам.

Броко новини