Основно навигационно меню

Broko лого Brokoза застраховките!

"Ниско квалифицирани в гараж". Така ли изглежда бизнеса на малките брокери от позицията на големите?!

Уважаеми други брокери,

Нека разгледаме числата, които предлагате. Приемаме, като по големи разполагате с капацитета да наемете достатъчно качествен ресурс за да правите верни анализи.

Източникът за размисъл е тук.

Според него разходите за брокер с екип от 6 човека е:

Средно годишни разходи на малък застрахователен брокер*

  • Разходи за наем на помещение: 3 000 лв.
  • Разходи за персонал - заплати, осигуровки, бонуси и др. (при средно 6 човека) 36 000 лв.
  • Други разходи - електричество, отопление, консумативи, техника и др. 12 000 лв.
  • Разходи за служебен автомобил 3 000 лв.
  • Разходи за поддържане на лиценз 1 500 лв.

Общо разходи: 55 500 лв.

Има още един 1000-1500лв за застраховка професионална отговорност, ама айде.

Да видим сега колко верна е тази сметка?!

Ефективните малки брокери плащат преференциални ниски наеми. Сигурно работят в гаражи

Наем на помещение от 3000лв прави разход от 250лв на месец. Нека помислим в коя част на София може да се намери помещение в което да работят горните 6 човека срещу 250лв. Сещаме се веднага за Наредба 7 за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи. Да беееее, работиме и ние с видео дисплеи! В нея най- долу се казва: за тия 6 човека трябва да има достатъчно пространство за промяна на работната поза и работните движения. Разбирайте го като си разтегне ръцете да не удари някого. Простичко метър и половина на метър и половина. Ама понеже не може да сме дискриминиращи и да искаме служителите да са само дребни, трябва да предвидим, че има и такива с по- дълги ръце. Значи необходимото пространство е поне 2х2 или 4 кв.м. на човек.

На тия 4 квадрата влизат точно бюро със стол и служителя може да се мърда докато е седнал. Трябва да влиза и излиза обаче. Слагаме едни 0,5м от две страни и необходимото място на човек става 6,25кв. да добавим и една тоалетничка с мивка (нали здравословни условя на труд казахме) за още 4 квадрата и стигнахме до 42 квадрата минимална площ. Средните минимални цени за квадратен метър в София са 4 евро- за Люлин 7 и Младост 4. Това прави минимална цена за наем на 42 квадрата от 320лв. Отделен въпрос е може ли да се намери въобще. Средната цена за квадрат офис площ в административни зони на града е между 7 и 11 евро на квадратен метър.

Важното е друго вашите 250 лв са с поне 70лв по скъпи. Или виждаме поне 30% грешка на първо число! минаваме на второто.

Ефективните малки брокери плащат на служители си по 500лв на месец. Повече квалификация не се изисква

Тия 500лв са основна заплата от 422,44. 2,44лв, които са предвидени, явно са бонуса или добавка за стаж! Това за който не се е сетил е под минималната работна заплата. Че то по- малко от това не може да се плаща бе?! Ама забравихте минималните осигурителни прагове. Айде най ниското ще вземем група 5- персонал в услуга на населението. Пак 460лв. Тия 40лв разлика са си поне 10% грешка. Ооооо а управител няма ли да имаме?! Щото за него осигурителния праг е 1529лв., а за това число осигуровките на двете страни са общо 617лв.

Това че таксата е цена на услугата е ясно. Разбираме я тази концепция и е публична повече от година! Да видим сега еднакви усилия ли отнема да се проверят 100 офиса и 1 такъв?! Или все тая ли е да се тества, обучават ли се периодично евтините 6 служителя от по- горе вместо 200-300такива. Неква разлика да има в насрещни проверки при 1000 и при 10 000 полици?! Щото това е част от услугата на надзора. Всъщност това е скъпата част на надзорната услуга.

Верният въпрос тук би бил "при еднакви такси, защо малките брокери трябва да плащат за да бъде осъществяван финансов надзор на големите?!" Теория е това. От публичните финанси… ама кой ли служител за 500лв на месец ще хукне ви да обучава. Затова ще го ограничим само до:

Кой всъщност се опитва да манипулира общественото мнение?!

Броко новини