Основно навигационно меню

Broko лого Brokoза застраховките!

Ако можеше и глупостта да е сезонна…

Нашите избраници не спират да генерират гениалност. Ето на, нов проект ще изменя още неизстиналия в Държавен вестник Кодекс за застраховането. И след задължителното издаване на зелена карта за трамваи и тролеи, ни бомбардират с още нововъведения.

Ето ви ги в чист вид. Две неща впечатляват

Кемперите и караваните подлежат на задължително застраховане

Някой да се е съмнявал?! Според КАТ кемпера е нещо вариращо между лек и товарен автомобил, като ако не уцели едно от двете остава специален. Ако се вгледа човек в категорията може и сам да интерпретира какво точно са имали в предвид. Караваната си е едно урбанизирано ремарке, фургон с кревати в него.

Какво се постига с проекто изменението?

Законите стават по разбираеми за юзърите. Специален автомобил категория N1 не говори нищо никому! Като кажеш кемпер си е ясно. По- добре беше обаче да се почне от нормата за движение по пътищата. Така L1 ще стане просто електромоторче или още по- потребителското - колело с акумулатор, вместо сега сложното „превозно средства с две колела, двигател с работен обем не по-голям от 50 cm3 - в случай на задвижване с двигател с вътрешно горене, и конструктивна максимална скорост не по-голяма от 50 km/h независимо от вида на задвижването“.

Както и да е, втората промяна е по- интересна.

Дори и месечна застраховка гражданска отговорност за кемпери, каравани и мотори

Предложението тука е тези превозни средства да могат да правят краткосрочни застраховки. По аналогия с МПС-тата с транзитна регистрация, бавно движещи се и самоходни.

До тук добре, но това че може да се прави полица за по малко от една година какво постига?

Няма да издребнявам с размисли в посока със срок ли е транзитната регистрация и с какъв риск се асоциират бавнодвижещите се, като не вдигат повече от 30-40км/ч, или пък обичайното място на самоходните републиканската пътна мрежа ли е?! Прекалено видими са.

Краткосрочната полица ограничава ли задължението да се поддържа непрекъснато валидна полица?

Ми не. Щото в чл. 481 нищо ново не се казва. Т.е. вместо една на година, ще може да се правят по две, три и т.н. до 12 полици, но не и да се оставя колата незастрахована. Значи нищо различно от до сега. Не би могло и да бъде, защото е евронеприемливо. И децата на застрахователи вече знаят, че сезонно задължение няма. Както е непрекъсната собствеността, така и отговорността която произтича от нея.

Има мотиви към проекта, в които справедливостта е основно съображение. Е, аз като не карам между 24,00 и 05,00 справедливо ли е да плащам докато колата ми стои пред блока?! Ами искам почасова полица. Ощетена съм!

Краткосрочната полица намалява ли цената на застраховката?

Ми не. Краткосрочните застраховки са по- скъпи. Ето за това. Пък и за 10-те лв. за ГФ и ОФ и дума не става. Значи ще се плащат по няколко пъти на година (всеки пък с годишната си такса). Гениално!

Краткосрочната полица избягва ли се недоразумението при дерегистрация?

Ми не. Въпреки, че в мотивите около проекта точно това е акцента. След като няма да се прекъсва задължението за поддържане на валидна полица, то тогава каква разлика прави допускането на краткосрочни застраховки?! Никаква.

А в крайна сметка, при толкова обещания как ще сработва дерегистрацията (А! Какво става с нея между другото?! КАТ върза ли се към ГФ, щото срока беше 01-07-2016?) тя не би трябвало да е проблем за юръза. Както идва, така си и отива- в реално време.

Щяла да се натоварва администрацията. Е що го гласувахте тогава. Задължение на всеки гражданин е да си познава законите. Данъчните не ме подсещат да си плащам данъка, що им е на ГФ и МВР. Пък и за разлика от други пазари, при застраховките има посредници, нека добавят римайндери като допълнителна услуга. Така и така се издържат от сключената полица.

Този проект за изменение обаче постига само едно нещо. Изпълнява обещания. Поне формално. Но пък застрахователите сме малко...

Броко коментари