Основно навигационно меню

Broko лого Brokoза застраховките!

Е тъй кат стане…

Помните ли Агайн? Ралица Агайн! Беше няколко мандата отговорник за регулирането на застраховането. Името е без значение. Забърканите каши обаче не са! Само да припомня, щото ми е минало през сърцето. В нейната визия за кодекс беше забраната да се говори за гражданска отговорност в интернет /Пу-пу не мина през НС/, бонус – малуса /Предопределеният провал на който до сега струва няколко милиона. Поне/ и още няколко кръпки. За едната от тях вчера купчина съдии от ВАК и ВАС се произнесоха, че

Като е направено кофти, няма да има и последствия!

За служебна дерегистрация чули ли сте? Идеята на тази измислица идва от затихналата отдавна мода, румънци да си купуват коли с българска регистрация. Та понеже често остават без полица, щото застрахователите, за разлика от визията на кодекса, познават технологиите /от 70-тe, базите данни са горе долу от тогава/, си направиха регистри и наложиха драстични оскъпявания или просто в Румъния не навсякъде има БГ полици, в много случай отговорността оставаше на Гаранционния фонд. И вместо да товарят фонда и събират вноските през новите полици, мъдро пипнаха кодекса в частта за служебната дерегистрация.

Нововъведението обаче не беше никак дообмислено, как да работи точно, та се наложи да изчака известно време за да му пипнат и съпътстващото законодателство. Остана си несъвършено. И сега разумен човек не може да прочете нормативната уредба и да му стане ясно какво точно се случва, ако остане без гражданска отговорност и по важното в какви срокове. Да не говорим и за другата фрикция, като уведомяването с писма. Освен да докарва постоянен приход на пощата, аз лично друга полза не виждам. Но що им е да разпишат един ясен в алгоритъм в наредба и да не се занимават и КАТ и ГФ със скъпо струващи безсмислици.

Явно и на някой друг от Смолян му е писнало, щото вчера група съдии, излязоха с постановление, според което: Като е разписано, че трябва КАТ да уведомява с писма или като може и не го направи, няма как да глобява после.

Разбира се това заключение касае само ситуации, за които нормотвореца не е разписал изрично правила, а е оставил някой от изпълнителната власт да довършва в движение. И конкретно

  1. Неправомерно е да се налага глоба на водач на МПС със служебно прекратена регистрация, ако за това не е уведомен собственика на превозното средство.

Ясно е, че КАТ писма за това не пише. Беше едно време. Май за кратко, само в началото. Но като си знаят, че имат проблем с доставките, даже и на глоби от камерите, що им е да се занимават с друго. Нищо, че са длъжни.

Но си остава правомерно да се глобява ако се управлява превозно средство без гражданска отговорност. Щото това било проверимо. Не в онлайн регистъра на Гаранционния фонд. За там трябва поне телефон и интернет, а по дупките на стикера!

Ех, още не сме в 21 век и това е! Нищо, че 80% от населението ползва интернет ежедневно но данни на НСИ. 76% от тях през телефон /поне по моя трафик/.

Броко коментари